UPRAVLJANJE KREDITNIM RIZIKOM – Osnova stabilnosti i održivog rasta banke

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kreditni rizik je srž bankarskog poslovanja – njegovo upravljanje zahtijeva strukturu, procese i disciplinu.

Upravljanje kreditnim rizikom je ključni stub sistema upravljanja rizicima u bankama. Efikasan okvir za upravljanje ovim rizikom ne samo da obezbjeđuje usklađenost sa regulatornim zahtjevima, već i direktno utiče na kvalitet aktive, kapitalnu poziciju i profitabilnost banke. Današnji izazovi – od promjena u regulatornom okviru, preko digitalizacije i ESG zahtjeva, do volatilnosti tržišta – zahtijevaju proaktivan, integrisan i jasno strukturisan pristup kreditnom riziku.

Usluge koje pružamo uključuju:

  • Procjenu i unapređenje kreditnog okvira banke, uključujući politike, procedure, limite i strategiju upravljanja kreditnim rizikom.
  • Dizajn i implementaciju procesa procjene kreditne sposobnosti klijenata, sa fokusom na kvalitativne i kvantitativne aspekte, uključujući ESG faktore.
  • Unapređenje klasifikacije plasmana i obračuna očekivanih kreditnih gubitaka, uz usklađivanje sa zahtjevima MSFI 9, regulatornim pravilima i principima proporcionalnosti.
  • Razvoj sistema praćenja i ranog upozoravanja, uključujući definisanje i automatizaciju rizičnih indikatora (KRI) i procesa eskalacije.
  • Procjenu kvaliteta kreditnog portfolija, uključujući analizu koncentracija, sektorsku i geografsku izloženost, kao i analizu nekvalitetnih kredita (NPL).
  • Podršku u razvoju ICAAP modula kreditnog rizika, uključujući interni pristup mjerenju kapitalnih zahtjeva
  • Trening program za kreditne analitičare, risk menadžere, kontrolne i druge uključene funkcije, sa akcentom na holističko razumijevanje rizika i donošenje odluka na osnovu podataka.

Zašto je ovo važno za vašu banku?

Slabo upravljanje kreditnim rizikom najčešći je uzrok bankarskih kriza. Kroz jasno definisane kriterijume, dosljedno sprovođenje politike, kvalitetnu analizu i efektivan monitoring, banka može znatno smanjiti vjerovatnoću gubitaka, ojačati regulatorno povjerenje i ostvariti stabilan i održiv rast kreditnog portfelja.

_

🔥 NOVO!!!

_

OTVOREN PROGRAM PROLJEĆE/LJETO 2025

Otvorene prijave do 14.07.2025. godine. Prijave se vrše direktno putem stranice za Kontakt odabirom Program Kreditni rizik.

Realizacija Četvrtak i Petak, 24 i 25.07.2025. godine, od 09.00 – 17.00 uživo na adresi Maglajska 1, Centar Sarajevo.

Program je namijenjen za kreditne analitičare, risk manager-e, kontrolne funkcije, prodajne funkcije, za sve koji imaju dodira sa upravljanjem kreditnim rizikom, ili žele produbiti znanja u području istog. Broj učesnika je ograničen.

Jedinična investicija iznosi 720 KM.

Vrijednosti za banku

  • Podrška strateškom donošenju odluka – Kvalitetnije informacije i procjene iz kreditnog rizika omogućavaju bolje planiranje kapitala i poslovne strategije.
  • Jačanje kvaliteta kreditnog portfolija – Obučeni kadrovi bolje razumiju rizike i identifikuju rane znakove pogoršanja, što doprinosi smanjenju loših kredita.
  • Dosljednija primjena kreditnih politika – Edukacija osigurava ujednačeno razumijevanje i primjenu internih politika, čime se smanjuju operativne greške.
  • Unapređenje upravljanja rizikom na nivou institucije – Obučeni timovi doprinose tačnijoj procjeni izloženosti, boljoj klasifikaciji klijenata i pravilnom određivanju rezervisanja.
  • Regulatorna usklađenost i nadzorna očekivanja – Program pokriva relevantne regulatorne zahtjeve i dobre prakse, čime se smanjuje reputacioni i regulatorni rizik.
  • Bolja integracija između poslovanja i funkcije rizika – Program jača saradnju između prodaje, kreditne analize i upravljanja rizikom.

Vrijednosti za uposlenike

  • Pozicioniranje za napredovanje u karijeri – Znanje iz upravljanja kreditnim rizikom predstavlja ključnu kompetenciju za prelazak na naprednije pozicije u funkciji upravljanja rizicima
  • Dublje razumijevanje kreditnog procesa – Učesnici stiču znanja o ocjenjivanju boniteta, analizi rizika, odobravanju i praćenju kredita.
  • Razvoj analitičkih i procjenjivačkih vještina – Program unapređuje sposobnost tumačenja finansijskih izvještaja, identifikacije rizika i donošenja argumentovanih preporuka.
  • Povećanje samopouzdanja u odlučivanju – Jasnije razumijevanje metodologije i kriterija smanjuje nesigurnost i povećava preciznost u radu.
  • Bolje razumijevanje regulatornih okvira – Edukacija pokriva lokalne i EU zahtjeve, čime se povećava svijest o institucionalnim obavezama.
  • Unapređenje komunikacije sa ostalim funkcijama – Polaznici bolje razumiju kako njihove analize doprinose radu drugih sektora (npr. pravni, naplata, ALM).

Pročitajte